søndag den 15. februar 2015

Hvordan en gammel klud bliver ny igen...


90'er-stil - Chik eller kikset?

Nej nej, bare rolig, det sidste jeg vil kaste mig ud i er at skrive en modeblog! I forbindelse med mine "midtlivs-reflektioner" kom jeg bare lige en tur forbi mit klædeskab...

Hvis jeg nu forestiller mig, at jeg stod og kiggede ind i det samme skab for 20 år siden - hvad jeg faktisk gjorde - mahogniskabe forgår ikke så let! - SÅ havde det ikke set rædsomt anderledes ud: En rimelig mængde 'økologisk rigtigt' tøj, nogle stykker med håndlavede broderier (sikkert lavet af underbetalte kvinder i den 3. verden!!), en del klassikere i de 'modne' farver - bordeaux og lilla, sort/hvid, blågrønne nuancer - og så lidt sommerligt khakigrønt og offwhite... Næsten ingen syntetiske stoffer...

Oh man!! Alt det moderne er røget ud undervejs - når de pastelfarvede, hudfarvede, neonfarvede og stormønstrede vinde er blæst forbi, har de efter et års tid eller to fundet stille vej ud gennem soveværelsesvinduet - og så står jeg tilbage med det samme, som altid.

Ved snart ikke om jeg skal være gammelstolt over min "stilsikkerhed" (AARGH!) eller erkende, at løbet er kørt: jeg bliver aldrig "moderne" igen!

MEN.... Et forsøg på REVOLUTION ligger i min strikkekurv... - Nu går jeg nemlig tilbage til 70'erne! TAG DEN!
Det er godt nok ren uld, og farverne fornægter sig ikke - men jeg er kastet mig ud i en busseronne - ja, altså sådan en halvlang overtræksbluse/kjoleagtig ting - mange kalder det for en "tunika" i dag - men det gamle ord er vel lige så godt... retro, altså!
Den er nok lidt som noget, der kunne være hentet fra Hendes Verden i 70'erne - men hvad nu hvis de (vi) gamle klude kunne blive nye igen? Når de kan det i Paris, kan vi vel også gøre det i Hylke...

Endeligt billede følger, når eller hvis produktionen bliver fuldført... Kommentarer (måske) velkomne ;-)

Ingen kommentarer: